• MARINE COPEPODS AS A NEW SOURCE OF ANTIOXIDANT INGREDIENTS 

      Martinez-Alvarez, Oscar; Slizyte, Rasa; Mozuraityte, Revilija; Albrektsen, Sissel; Standal, Inger Beate (Lecture, 2024)
    • Markeds- og produktutvikling av tørrfisk i Nigeria 

      Heide, Morten; Richardsen, Roger Norvald (Nofima rapportserie, Research report, 2002)
      Rapporten tar for seg markeds- og produktutvikling av tørrfisk i Nigeria. Først presenteres den historiske utviklingen i det nigerianske tørrfiskmarkedet. Deretter beskrives dagens markedssituasjon for tørrfisk i Nigeria ...
    • Markedsadgang for laks – En vurdering av frihandelsavtalers betydning 

      Kvalvik, Ingrid; Elvestad, Christel; Nyrud, Thomas (Research report, 2016)
    • Markedsadgang for norsk laks - Sluttrapport 

      Kvalvik, Ingrid; Elvestad, Christel (Research report, 2016)
    • Markedsbasert elektronisk informasjonsutveksling i rekenæringa (MEIR) 

      Robertsen, Roy; Larsen, Odd-Inge; Kristoffersen, Lars Jørgen (Nofima rapportserie, Research report, 2011)
      Rekeindustrien i Norge/Nord-Europa står nå overfor store utfordringer knyttet til å være konkurransedyktige i et åpent internasjonalt marked. Norsk rekenæring har tradisjon for innovative løsninger hvor man gikk fra ...
    • Markedsbasert høsting av fiskeressurser – Sluttrapport for 2010 

      Dreyer, Bent; Hermansen, Øystein; Henriksen, Edgar; Svorken, Marianne; Isaksen, John Roald; Karlsen, Kine Mari; Bendiksen, Bjørn Inge (Nofima rapportserie, Research report, 2011)
      Rapporten gir en oversikt over aktivitet og funn i prosjektet Markedsbasert høsting av fiskeressurser i prosjektperioden 2010/11. I rapporteringsperioden har det i prosjektet vært utført fire hovedaktiviteter. De har vært ...
    • Markedsbasert høsting av lodde 

      Isaksen, John Roald; Tjelmeland, Sigurd; Dreyer, Bent; Røttingen, Ingolf (Nofima rapportserie, Research report, 2011)
    • Markedsbasert sporing i laksenæringa. Sammendrag fase 1, fase 2 og fase 3 

      Robertsen, Roy (Research report, 2015)
      Dokumentasjons- og sporingssystem er i dag nødvendig elektroniske hjelpemidler som skaper merverdi til produktet eller nødvendige døråpnere i en tøff global konkurranse. Prosjektet har nyutviklet et web-basert vare- og ...
    • Markedsbasert verdikjedesporing i laksenæringa – Sluttrapport fase 2 

      Robertsen, Roy; Ramsøy, Sigbjørn (Nofima rapportserie, Research report, 2012)
      Dokumentasjon på matsikkerhet, kvalitet, velferd og positive helseegenskaper er et ledd i moderne matproduksjon som nesten er like betydningsfull som selve produktets positive egenskaper. Dokumentasjons- og sporingssystem ...
    • Markedsbasert verdikjedesporing i laksenæringa.Sluttrapport fase 1 

      Robertsen, Roy; Ramsøy, Sigbjørn (Nofima rapportserie, Research report, 2011)
      Dokumentasjon på matsikkerhet, kvalitet, velferd og positive helseegenskaper er et ledd i moderne matproduksjon som nesten er like betydningsfull som selve produktets positive egenskaper. Dokumentasjons- og sporingssystem ...
    • Markedsbasert verdikjedesporing i laksenæringen. Sluttrapport Fase 3 

      Robertsen, Roy; Ramsøy, Sigbjørn; Singstad, Kristoffer (Research report, 2015)
      Dokumentasjons- og sporingssystem er i dag nødvendig elektroniske hjelpemidler som skaper merverdi til produktet eller nødvendige døråpnere i en tøff global konkurranse. Prosjektet har nyutviklet et web-basert vare- og ...
    • Markedsendringer i britiske supermarkedkjeder – tint blir ferskt 

      Egeness, Finn-Arne; Østli, Jens; Bendiksen, Bjørn Inge; Nøstvold, Bjørg Helen; Heide, Morten (Nofima rapportserie, Research report, 2010)
      Ulike filetprodukter av hvitfisk er viktige produkter i norsk fiskeri- og havbruksnæring. Rapporten viser at det britiske markedet er i endring. Tinte filetprodukter har fått innpass i det som har vært etablerte kanaler ...
    • Markedsforskning knyttet til sjømat - Kartlegging i Norge, Vest-Europa og Nord-Amerika 

      Bjørklund, Oddrun; Asche, Frank; Sogn-Grundvåg, Geir; Tveterås, Ragnar; Honkanen, Pirjo; Voldnes, Gøril; Isaksen, John Roald; Heide, Morten (Nofima rapportserie, Research report, 2010)
      Denne rapporten er en kartlegging av markedsforskning knyttet til sjømat i Norge, Vest-Europa og Nord-Amerika. Hensikten er å få oversikt over hvilke organisasjoner som gjør hva knyttet til dette temaet. Kartleggingen viser ...
    • Markedsforskning; Sushi og Sashimi 

      Ryeng, Agnete A (Nofima rapportserie, Research report, 2011)
      Sushi/sashimi har blitt en global trend, og har gått fra å være ukjent, eksotisk og eksklusivt for overklassen til å bli etterspurt av en større gruppe konsumenter. Det er foreløpig et urbant fenomen, men tilgjengeligheten ...
    • Markedskanaler for næringsmidler i Russland. Status og mulige utviklingsbaner 

      Nilssen, Frode (Nofima rapportserie, Research report, 2000)
      Formålet med dette arbeidet er å gi en status for strukturen i markedskanalene for fisk i Russland, med vekt på pelagisk fisk. Hovedvekten er lagt på å beskrive de strukturelle endringene i markeds-kanalene og de ...
    • Markedskrav og kvalitetsutfordringer NVG-sild 

      Skåra, Torstein (Nofima rapportserie, Research report, 2011)
      Denne rapporten oppsummerer de viktigste utfordringene i forhold til å forbedre kvaliteten på frosset sildefilet; biologisk variasjon, åte, behandling av fangst om bord, samt prosessmessige elementer på landanleggene. ...
    • Markedsmessige muligheter og barrierer for norsk stillehavsøsters 

      Heide, Morten; Altintzoglou, Themistoklis; Honkanen, Pirjo (Nofima rapportserie, Research report, 2017)
      Bestanden av stillehavsøsters i Norge har hatt en dramatisk økning de siste årene. Denne rapporten undersøker markedsmessige muligheter og barrierer for stillehavsøsters som en ekspansiv sjømatressurs fra Norge. Resultatene ...
    • Markedsmuligheter for oppdrettstorsk- Innledende foredrag til workshop på partnerskapskonferansen til NCE Aquaculture i Trondheim 10. og 11. november 2009 

      Toften, Kjell (Nofima rapportserie, Research report, 2009)
      Som et ledd i prosjektet “Oppdrettstorsk – dagens marked og premisser for fremtidig markedsutvikling og strategiske muligheter”, finansiert av VRI Akvakultur, gir denne rapporten en sammenstilling av fire innledende foredrag ...
    • Markedsmuligheter og -utfordringer for norsk eksport av klippfisk av sei (makayabu) til Angola 

      Egeness, Finn-Arne; Pleym, Ingelinn Eskildsen (Research report, 2015)
      I denne rapporten har vi sett nærmere på mulighetene og utfordringene for norsk klippfisk av sei i Angola. Rapporten viser at måten norsk klippfiskindustri pakker klippfisk av sei er svært godt tilpasset det angolanske ...
    • Markedsmuligheter og utfordringer for norsk klippfisk av torsk (bacalhau) i Luanda, Angola 

      Egeness, Finn-Arne; Pleym, Ingelinn Eskildsen (Research report, 2015)
      Angola er det største afrikanske markedet for klippfisk av torsk. Nærmere halvparten av konsumet av klippfisk av torsk skjer i forbindelse med julefeiringen. Analyser av intervjuer med supermarkedskjedene forteller at de ...