dc.contributor.author | Dreyer, Bent | |
dc.contributor.author | Isaksen, John Roald | |
dc.date.accessioned | 2019-08-15T09:11:26Z | |
dc.date.available | 2019-08-15T09:11:26Z | |
dc.date.created | 2019-08-05T09:14:59Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8296-598-9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2608437 | |
dc.description.abstract | Rapporten er et resultat av en henvendelse fra Sjømat Norge om en vurdering av effektene av å fjerne dagens ordning med refusjon av mineraloljeavgiften. Hensikten med denne rapporten er å drøfte hvilken effekt økte drivstoffkostnader for den norske fiskeflåten vil ha for landindustrien i Norge. Rapporten er bygd opp på følgende måte. I første kapittel drøftes sentrale drivkrefter for drivstofforbruket i den norske fiskeflåten. Med dette som utgangspunkt drøftes hvilke konsekvenser økte drivstoffkostnader vil ha for landings-mønsteret. Rapporten går deretter over til å drøfte hvordan endret landingsmønster – som en følge av økte drivstoff-kostnader - vil påvirke den landbasert fiskeindustrien i Norge. | |
dc.description.abstract | Increased fuel costs in the fishing fleet – consequences for the post harvest industry | |
dc.language.iso | mis | |
dc.publisher | Nofima AS | |
dc.relation.ispartof | Nofima rapportserie | |
dc.relation.ispartofseries | Nofima rapportserie | |
dc.relation.uri | https://nofimaas.sharepoint.com/:b:/s/public/EXxGCelOxLpKvNwU3zGX41kBY-0QXq4BfzTL_FquuxYbmA | |
dc.title | Økte drivstoffkostnader – konsekvenser for landindustrien | |
dc.title.alternative | Increased fuel costs in the fishing fleet – consequences for the post harvest industry | |
dc.type | Research report | |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.source.pagenumber | 12 | |
dc.source.issue | 19/2019 | |
dc.identifier.cristin | 1713946 | |
dc.relation.project | Nofima AS: 12699 | |
cristin.unitcode | 7543,2,3,0 | |
cristin.unitname | Næringsøkonomi | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |