Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNilssen, Frode
dc.date.accessioned2018-11-22T10:02:17Z
dc.date.available2018-11-22T10:02:17Z
dc.date.created2014-11-20T15:55:28Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.isbn82-7251-439-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2574300
dc.description.abstractFormålet med dette arbeidet er å gi en status for strukturen i markedskanalene for fisk i Russland, med vekt på pelagisk fisk. Hovedvekten er lagt på å beskrive de strukturelle endringene i markeds-kanalene og de bakenforliggende faktorene som styrer tempoet og retningen i utviklingen. Avslutningsvis drøftes sannsynlige fremtidige utviklingstrekk. Under planøkonomien utgjorde fiskeprodukter en viktig del av dietten til forbrukerne. Frem til 1992 var fordeling og distribusjon av næringsmidler fortsatt basert på plansystemet med sentral kontroll og fordeling av varene, såkalte "føderale ressurser". Staten tok ansvaret og stod således for planleggingen og samordningen av produksjon og fordelingen av varene på sentralt nivå. Da planøkonomien forsvant i 1992 forsvant koblingen mellom de ulike enhetene i markedskanalene. For bedriftene var overgangen fra plansystemet til det nye regimet dramatisk. To kritiske faktorer i denne sammenhengen er imperfeksjonene i kapitalmarkedet og foretaksorganiseringen.
dc.description.abstractMarkedskanaler for næringsmidler i Russland. Status og mulige utviklingsbaner
dc.language.isomis
dc.publisherNofima AS (tidligere Fiskeriforskning)
dc.relation.ispartofNofima rapportserie
dc.relation.ispartofseriesNofima rapportserie
dc.relation.urihttps://nofimaas.sharepoint.com/sites/public/_layouts/15/guestaccess.aspx?guestaccesstoken=N6E4UxpcNWYWYYjbfaPfME%2fy%2bIzLT5pDW7ukN6ZoMrY%3d&docid=0f94c81f599c3423aa4165a1dfaeb1ea0
dc.titleMarkedskanaler for næringsmidler i Russland. Status og mulige utviklingsbaner
dc.title.alternativeMarkedskanaler for næringsmidler i Russland. Status og mulige utviklingsbaner
dc.typeResearch report
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber28
dc.source.issue2/2000
dc.identifier.cristin1175334
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 113150
dc.relation.projectNofima AS: 935201
cristin.unitcode7543,2,1,0
cristin.unitnameMarkedsforskning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel