Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNyrud, Thomas
dc.contributor.authorDreyer, Bent Magne
dc.date.accessioned2023-02-27T09:58:05Z
dc.date.available2023-02-27T09:58:05Z
dc.date.created2023-02-24T09:59:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationØkonomisk fiskeriforskning: Ledelse, marked, økonomi. 2023, 33 (1), 1-21.
dc.identifier.issn0803-6799
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3054123
dc.description.abstractNorske fangstreguleringer har lange tradisjoner for å dele fartøygruppene inn etter fartøystørrelse. Tidligere var dette først og fremst viktig for å unngå konflikter på fiskefeltet. Ved innføring av totalkvoter og fartøykvoter ble fartøyets lengde en viktig parameter for å fordele kvoter mellom fartøygrupper. Restriksjoner på fartøyets lengde begrenser imidlertid mulighetene for innovasjon og effektivitet i fiske. I denne artikkelen studeres hva som skjedde når myndighetene endret størrelsesmålet fra fartøylengde til lasteromsvolum blant de lengste fartøyene i kystfiskeflåten.
dc.description.abstractStrukturendringer i kystflåten – hvordan, hvorfor og konsekvenser
dc.language.isonob
dc.titleStrukturendringer i kystflåten – hvordan, hvorfor og konsekvenser
dc.title.alternativeStrukturendringer i kystflåten – hvordan, hvorfor og konsekvenser
dc.typePeer reviewed
dc.typeJournal article
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber1-21
dc.source.volume33
dc.source.journalØkonomisk fiskeriforskning: Ledelse, marked, økonomi
dc.source.issue1
dc.identifier.cristin2128814
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel