dc.contributor.author | Nyrud, Thomas | |
dc.contributor.author | Dreyer, Bent Magne | |
dc.date.accessioned | 2023-02-27T09:58:05Z | |
dc.date.available | 2023-02-27T09:58:05Z | |
dc.date.created | 2023-02-24T09:59:44Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Økonomisk fiskeriforskning: Ledelse, marked, økonomi. 2023, 33 (1), 1-21. | |
dc.identifier.issn | 0803-6799 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3054123 | |
dc.description.abstract | Norske fangstreguleringer har lange tradisjoner for å dele fartøygruppene inn etter fartøystørrelse. Tidligere var dette først og fremst viktig for å unngå konflikter på fiskefeltet. Ved innføring av totalkvoter og fartøykvoter ble fartøyets lengde en viktig parameter for å fordele kvoter mellom fartøygrupper. Restriksjoner på fartøyets lengde begrenser imidlertid mulighetene for innovasjon og effektivitet i fiske. I denne artikkelen studeres hva som skjedde når myndighetene endret størrelsesmålet fra fartøylengde til lasteromsvolum blant de lengste fartøyene i kystfiskeflåten. | |
dc.description.abstract | Strukturendringer i kystflåten – hvordan, hvorfor og konsekvenser | |
dc.language.iso | nob | |
dc.title | Strukturendringer i kystflåten – hvordan, hvorfor og konsekvenser | |
dc.title.alternative | Strukturendringer i kystflåten – hvordan, hvorfor og konsekvenser | |
dc.type | Peer reviewed | |
dc.type | Journal article | |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.source.pagenumber | 1-21 | |
dc.source.volume | 33 | |
dc.source.journal | Økonomisk fiskeriforskning: Ledelse, marked, økonomi | |
dc.source.issue | 1 | |
dc.identifier.cristin | 2128814 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |