Blar i Rapporter på tittel
Viser treff 556-575 av 1072
-
Markedsbasert sporing i laksenæringa. Sammendrag fase 1, fase 2 og fase 3
(Research report, 2015)Dokumentasjons- og sporingssystem er i dag nødvendig elektroniske hjelpemidler som skaper merverdi til produktet eller nødvendige døråpnere i en tøff global konkurranse. Prosjektet har nyutviklet et web-basert vare- og ... -
Markedsbasert verdikjedesporing i laksenæringa – Sluttrapport fase 2
(Nofima rapportserie, Research report, 2012)Dokumentasjon på matsikkerhet, kvalitet, velferd og positive helseegenskaper er et ledd i moderne matproduksjon som nesten er like betydningsfull som selve produktets positive egenskaper. Dokumentasjons- og sporingssystem ... -
Markedsbasert verdikjedesporing i laksenæringa.Sluttrapport fase 1
(Nofima rapportserie, Research report, 2011)Dokumentasjon på matsikkerhet, kvalitet, velferd og positive helseegenskaper er et ledd i moderne matproduksjon som nesten er like betydningsfull som selve produktets positive egenskaper. Dokumentasjons- og sporingssystem ... -
Markedsbasert verdikjedesporing i laksenæringen. Sluttrapport Fase 3
(Research report, 2015)Dokumentasjons- og sporingssystem er i dag nødvendig elektroniske hjelpemidler som skaper merverdi til produktet eller nødvendige døråpnere i en tøff global konkurranse. Prosjektet har nyutviklet et web-basert vare- og ... -
Markedsendringer i britiske supermarkedkjeder – tint blir ferskt
(Nofima rapportserie, Research report, 2010)Ulike filetprodukter av hvitfisk er viktige produkter i norsk fiskeri- og havbruksnæring. Rapporten viser at det britiske markedet er i endring. Tinte filetprodukter har fått innpass i det som har vært etablerte kanaler ... -
Markedsforskning knyttet til sjømat - Kartlegging i Norge, Vest-Europa og Nord-Amerika
(Nofima rapportserie, Research report, 2010)Denne rapporten er en kartlegging av markedsforskning knyttet til sjømat i Norge, Vest-Europa og Nord-Amerika. Hensikten er å få oversikt over hvilke organisasjoner som gjør hva knyttet til dette temaet. Kartleggingen viser ... -
Markedsforskning; Sushi og Sashimi
(Nofima rapportserie, Research report, 2011)Sushi/sashimi har blitt en global trend, og har gått fra å være ukjent, eksotisk og eksklusivt for overklassen til å bli etterspurt av en større gruppe konsumenter. Det er foreløpig et urbant fenomen, men tilgjengeligheten ... -
Markedskanaler for næringsmidler i Russland. Status og mulige utviklingsbaner
(Nofima rapportserie, Research report, 2000)Formålet med dette arbeidet er å gi en status for strukturen i markedskanalene for fisk i Russland, med vekt på pelagisk fisk. Hovedvekten er lagt på å beskrive de strukturelle endringene i markeds-kanalene og de ... -
Markedskrav og kvalitetsutfordringer NVG-sild
(Nofima rapportserie, Research report, 2011)Denne rapporten oppsummerer de viktigste utfordringene i forhold til å forbedre kvaliteten på frosset sildefilet; biologisk variasjon, åte, behandling av fangst om bord, samt prosessmessige elementer på landanleggene. ... -
Markedsmessige muligheter og barrierer for norsk stillehavsøsters
(Nofima rapportserie, Research report, 2017)Bestanden av stillehavsøsters i Norge har hatt en dramatisk økning de siste årene. Denne rapporten undersøker markedsmessige muligheter og barrierer for stillehavsøsters som en ekspansiv sjømatressurs fra Norge. Resultatene ... -
Markedsmuligheter for oppdrettstorsk- Innledende foredrag til workshop på partnerskapskonferansen til NCE Aquaculture i Trondheim 10. og 11. november 2009
(Nofima rapportserie, Research report, 2009)Som et ledd i prosjektet “Oppdrettstorsk – dagens marked og premisser for fremtidig markedsutvikling og strategiske muligheter”, finansiert av VRI Akvakultur, gir denne rapporten en sammenstilling av fire innledende foredrag ... -
Markedsmuligheter og -utfordringer for norsk eksport av klippfisk av sei (makayabu) til Angola
(Research report, 2015)I denne rapporten har vi sett nærmere på mulighetene og utfordringene for norsk klippfisk av sei i Angola. Rapporten viser at måten norsk klippfiskindustri pakker klippfisk av sei er svært godt tilpasset det angolanske ... -
Markedsmuligheter og utfordringer for norsk klippfisk av torsk (bacalhau) i Luanda, Angola
(Research report, 2015)Angola er det største afrikanske markedet for klippfisk av torsk. Nærmere halvparten av konsumet av klippfisk av torsk skjer i forbindelse med julefeiringen. Analyser av intervjuer med supermarkedskjedene forteller at de ... -
Markedstest av gryteklar klippfisk
(Research report, 2003)Rapporten omfatter resultatene fra en markedsundersøkelse der et utvalg på 15 norske kjøkkensjefer har vurdert kvaliteten på to typer gryteklar klippfisk, Graudo og Cresido. Resultatene viser at gryteklar klippfisk har ... -
Markedstest av oppdrettet torsk i det spanske restaurantsegmentet
(Research report, 2004)Denne rapporten beskriver resultatene av en markedstest av oppdrettstorsk gjort hos ca 30 spanske kjøkkensjefer i november 2003. Eksportutvalget for fisk var oppdragsgiver og samarbeidspartner i studien. Resultatene ... -
Markedstest av oppdrettstorsk i England og Italia – Britiske og italienske kokkers oppfattelse av oppdrettstorsk fra Norge
(Nofima rapportserie, Research report, 2023) -
Markedstest av reinkalvkjøtt i det norske restaurantsegmentet
(Nofima rapportserie, Research report, 2009)Rapporten omfatter resultatene fra en markedstest der 30 norske kjøkkensjefer har prøvd både reinkalvkjøtt og kjøtt fra voksen rein (simle). Målsettingen med undersøkelsen var å undersøke om en introduksjon av reinkalvkjøtt ... -
Markedstilgang til det kinesiske markedet - En studie av muligheter og utfordringer for handel med Kina og inngang til kinesisk netthandel
(Nofima rapportserie, Research report, 2020)Tilgang til nye markeder er viktig for å sikre sin konkurranseevne. Dette gjelder i høyeste grad for norsk sjømateksport hvor mer enn 90 prosent av det vi produserer blir eksportert ut av landet. I denne rapporten har vi ... -
Markedsutvikling i pelagisk sektor. En studie av mulighetene for større eksport av norsk sild til Egypt
(Nofima rapportserie, Research report, 2010)Siden norsk eksport av pelagisk fisk er konsentrert til et begrenset antall markeder, er det viktig at næringen evner å utvikle nye markeder. Hvis næringsutøverne skal lykkes med markedsutvikling trenger de kunnskap. ... -
Markedsvurdering av nye sildeprodukter i Ukraina og Tyskland
(Research report, 2014)Denne rapporten omhandler en markedsevaluering av ulike varianter av modnet og/eller saltet sildefilet blant industrielle kunder i Tyskland og Ukraina. Produktene i markedsvurderingen ble valgt ut med basis i sensoriske ...