Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRobertsen, Roy
dc.contributor.authorLarsen, Odd-Inge
dc.contributor.authorKristoffersen, Lars Jørgen
dc.date.accessioned2018-08-13T10:19:27Z
dc.date.available2018-08-13T10:19:27Z
dc.date.created2014-10-02T10:49:16Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-82-7251-912-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2557681
dc.description.abstractRekeindustrien i Norge/Nord-Europa står nå overfor store utfordringer knyttet til å være konkurransedyktige i et åpent internasjonalt marked. Norsk rekenæring har tradisjon for innovative løsninger hvor man gikk fra håndpilling til dagens helautomatiserte produksjon. Etableringen og satsing på ny produktkategori for å øke innenlands forbruk er spennende og vårt prosjekt har tatt utgangspunkt i den nye produktporteføljen Lofoten Lyngen reker som fra februar 2011 ble tilgjengelig i detaljvarehandelen på 950 utsalgsteder i landet. Markedskommunikasjon har tradisjonelt vært rettet mot kunde, gjennom generell informasjon om produktkategorien, for eksempel frosne pillede reker. Utviklingen av informasjonsteknologi har gjort det mulig å skreddersy informasjon som kan gjøres tilgjengelig direkte for sluttforbruker, og som er koblet til det produktet som faktisk spises. Med de teknologiske mulighetene til stede så har vi utviklet et nytt web-basert system. Bedriftenes grunndata registreres i material og produksjonsstyringssystemet (Trace.net) og gjenbrukes i WEB løsningen. Med et eget webbasert administrasjonsvektøy TraceWeb kan den enkelte fabrikk lage et sett med regler om hvilken produksjonsinformasjon som skal eksporteres ut fra Trace.Net til en ekstern database. Denne databasen er felles for begge fabrikkene og administreres gjennom en egen webløsning som kalles TraceTrackingWeb. Kunde eller konsument kan nå denne gjennom en internett browser.
dc.description.abstractRapport/Report 36/2011 English summary
dc.description.abstractMarkedsbasert elektronisk informasjonsutveksling i rekenæringa (MEIR)
dc.language.isomis
dc.publisherNofima AS
dc.relation.ispartofNofima rapportserie
dc.relation.ispartofseriesNofima rapportserie
dc.relation.urihttps://nofimaas.sharepoint.com/sites/public/_layouts/15/guestaccess.aspx?guestaccesstoken=nMXqCLGW8X%2bf%2bfm1R3vcObGxfBzmcHX3e8kOaQqx6f8%3d&docid=05e5d7d7153e84e0baf84973a6f665fff
dc.titleMarkedsbasert elektronisk informasjonsutveksling i rekenæringa (MEIR)
dc.title.alternativeRapport/Report 36/2011 English summary
dc.title.alternativeMarkedsbasert elektronisk informasjonsutveksling i rekenæringa (MEIR)
dc.typeResearch report
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber78
dc.source.issue36/2011
dc.identifier.cristin1160743
dc.relation.projectNofima AS: 21097
dc.relation.projectFiskeri- og havbruksnæringens forskningsfond: 233054
cristin.unitcode7543,2,3,0
cristin.unitnameNæringsøkonomi
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel