Blar i Nofima rapportserie på forfatter "Altintzoglou, Themistoklis"
-
Automatisk kvalitetsdifferensiering av laksefilet
Heia, Karsten; Sivertsen, Agnar Holten; Wold, Jens Petter; Ottestad, Silje; Böcker, Ulrike; Carlehög, Mats; Altintzoglou, Themistoklis; Sone, Izumi; Gundersen, Bjørn (Nofima rapportserie, Research report, 2012)Hovedfokus i dette arbeidet har vært differensiering av laksefilet basert på objektiv instrumentell måling av kvalitetsparametere. Farge og fargeutvikling er viktige kvalitetsparametere for differensiering, og i dette ... -
Consumer reactions to communication about innovative processing technologies in iNOBox
Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten (Nofima rapportserie, Research report, 2020)The objective of this study was to reveal the influence of information about products processed with innovative processing technology (IPT) on consumers. The focus was placed on consumer perception of various types of ... -
Emosjoner og sjømat – Hvilke emosjonelle reaksjoner har unge voksne til sjømat?
Bergsnev, Kamilla; Govaerts, Florent; Altintzoglou, Themistoklis (Nofima rapportserie, Research report, 2024)Sjømatkonsumet avtar i Norge, spesielt hos de unge voksne. Tidligere forskning har vist at pris og sensoriske egenskaper er avgjørende for matvalg, inkludert sjømat. Forskning har også vist at faktorer som både tilgjengelighet ... -
Franske forbrukeres oppfatning av fersk og tint filet fra torsk
Heide, Morten; Altintzoglou, Themistoklis; Carlehög, Mats; Nøstvold, Bjørg Helen (Nofima rapportserie, Research report, 2011)Resultatene fra dette prosjektet viser at informasjon om ferskhet er meget viktig for hvordan franske forbrukere evaluerer torskefilet. Dette støttes av resultater fra forbrukertest, måling av effekter ved merking av fisk ... -
Healthy living, nutrition and food waste in the Barents region
Rautio, Arja; Piippo, Sari; Pongrácz, Eva; Golubeva, Elena; Soloviev, Andrey; Grini, Ida Synnøve Bårvåg; Altintzoglou, Themistoklis; Helgesen, Hilde (Nofima rapportserie, Research report, 2017)The Nordic Council of Ministers through the Arctic Co-operation Programme 2015-2017, funds «Healthy food and lifestyle in the Arctic». Researchers at NIBIO - Department of Economy and Society, and Nofima has collaborated ... -
Hva påvirker sjømatforbruket blant unge voksne i Norge – Betydningen av matlagingsferdigheter og kunnskap
Heide, Morten; Honkanen, Pirjo; Altintzoglou, Themistoklis (Nofima rapportserie, Research report, 2023) -
Markedsmessige muligheter og barrierer for norsk stillehavsøsters
Heide, Morten; Altintzoglou, Themistoklis; Honkanen, Pirjo (Nofima rapportserie, Research report, 2017)Bestanden av stillehavsøsters i Norge har hatt en dramatisk økning de siste årene. Denne rapporten undersøker markedsmessige muligheter og barrierer for stillehavsøsters som en ekspansiv sjømatressurs fra Norge. Resultatene ... -
The market for marine ingredients for food and agricultural Application - Coldwater prawn (Pandalus boralis), Blue mussels (Mytilus edulis) and Brown crab (Cancer pagurus)
Heide, Morten; Altintzoglou, Themistoklis; Whitaker, Ragnhild Dragøy (Nofima rapportserie;, Research report, 2020)This report focuses on the market for marine ingredients from Coldwater prawn (Pandalus boralis), Blue mussels (Mytilus edulis) and Brown crab (Cancer pagurus). Specifically, this report focuses on the market for chitin ... -
The market for marine ingredients for food and agricultural Application - Coldwater prawn (Pandalus boralis), Blue mussels (Mytilus edulis) and Brown crab (Cancer pagurus)
Heide, Morten; Altintzoglou, Themistoklis; Whitaker, Ragnhild Dragøy (Nofima rapportserie;, Research report, 2020)This report focuses on the market for marine ingredients from Coldwater prawn (Pandalus boralis), Blue mussels (Mytilus edulis) and Brown crab (Cancer pagurus). Specifically, this report focuses on the market for chitin ... -
Sjømat som suvenir – utenlandske turisters preferanser og erfaringer i Norge
Borch, Trude Kristin; Heide, Morten; Iversen, Audun; Altintzoglou, Themistoklis (Research report, 2014)Det et økende fokus på betydningen av mat som et element ved en reiseopplevelse og på det å kjøpe med mat hjem som suvenir eller gave. Denne rapporten presenterer resultatene fra et prosjekt hvor formålet har vært økt ...