Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØstli, Jens
dc.date.accessioned2018-12-10T10:32:04Z
dc.date.available2018-12-10T10:32:04Z
dc.date.created2015-02-04T13:38:24Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.isbn978-82-7251-653-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2576867
dc.description.abstractHensikten med dette prosjektet har vært å tilegne norske produsenter og eksportører av klippfisk mer kunnskap om status og utvikling i det brasilianske markedet for klippfisk. Brasil er et meget viktig marked for norsk klippfisk og det er av stor betydning å følge med på det som skjer slik at man fra norsk side har et bedre beslutningsgrunnlag for å vurdere framtidige tiltak. Kort oppsummert inneholdt prosjektet en reise til Rio de Janeiro og Recife med innlagte besøk og kontakter mot supermarkeder, antageligvis den viktigste distribusjonskanalen for klippfisk i Brasil. Det ble også gjennomført en kvalitativ studie, såkalte fokusgrupper, med konsumenter som har et positivt forhold til klippfisk. Resultatene fra fokusgruppene ligger vedlagt denne rapporten. For annen formidling av resultatene henvises til kapittel 2 i rapporten. Nofima Marked syntes dette var et inspirerende prosjekt og takker Fiskeri- og havbruksnæringens forskningsfond (FHF) og Bacalao Forum for finansiering.
dc.description.abstractNye trender i det brasilianske markedet for klippfisk – Hvilke utviklingstrekk ser vi og hvordan kan vi møte disse?
dc.language.isomis
dc.publisherNofima AS
dc.relation.ispartofNofima rapportserie
dc.relation.ispartofseriesNofima rapportserie
dc.relation.urihttps://nofimaas.sharepoint.com/sites/public/_layouts/15/guestaccess.aspx?guestaccesstoken=OKhou00OJP1WQg7WfzmpnhVmwWZB6A66GinL50HCI3Y%3d&docid=07090504fe46a43dfa2875f048485c4ff
dc.titleNye trender i det brasilianske markedet for klippfisk – Hvilke utviklingstrekk ser vi og hvordan kan vi møte disse?
dc.title.alternativeNye trender i det brasilianske markedet for klippfisk – Hvilke utviklingstrekk ser vi og hvordan kan vi møte disse?
dc.typeResearch report
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber105
dc.source.issue22/2008
dc.identifier.cristin1216897
dc.relation.projectNofima AS: 20674
cristin.unitcode7543,2,1,0
cristin.unitnameMarkedsforskning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel