Markedsvurdering av nye sildeprodukter i Ukraina og Tyskland
Research report
View/ Open
Date
2014Metadata
Show full item recordCollections
- Nofima rapportserie [1082]
- Publikasjoner fra CRIStin [2568]
Original version
Nofima rapportserie. 14 p. Nofima, 2014Abstract
Denne rapporten omhandler en markedsevaluering av ulike varianter av modnet og/eller saltet sildefilet blant industrielle kunder i Tyskland og Ukraina. Produktene i markedsvurderingen ble valgt ut med basis i sensoriske undersøkelser og diskusjoner med de industrielle aktørene som deltok i prosjektet. Resultatene fra markedsvurderingen av sildeproduktene i Tyskland og Ukraina viser at de fleste aktørene oppfatter produktene som nye for sine respektive marked. Videre er de fleste av bedriftene interessert i å kjøpe ett eller flere av produktene i fremtiden. Prosjektet viser ikke noe entydig resultat på hvilke(t) produkt(er) som blir foretrukket.
Uttesting av produkter med ulike sensoriske egenskaper basert på forskjellige prosessbetingelser mot sluttbrukere i de respektive markedene vil gi bedre svar på hvilke produkter som har størst potensial. Videre vil det være viktig å finne ut hvordan man kan standardisere sluttproduktene. Til slutt vil det være viktig å se på hvordan man på best mulig måte kan markedsføre og posisjonere produktene i markedene. This report summarizes the results of market evaluation of several types of matured and/or salted herring fillets in Ukraine and Germany. The result shows that most of the participating companies are interested in buying one or several products in the future. No single product is preferred.
Description
-